onsdag 20. mars 2013

Sampler stjerneteppe





Toppen er endelig ferdig, bare det skumle og kjedelige arbeidet igjen.
Skummelt å quilte, kjedelig å sy lukkekant.
Hytteteppet til pappa er snart ferdig, og jeg tror han er spent.
Jeg kunne hatt det ferdig nå til påske, men jo ha det med på quiltemøtet i NBQL først! Jeg "klarer" alltid å bli ferdig med noe i tide til at mottaker får det, men da har jo som regel møtet nettopp vært :(

Teppet er sydd etter et kurs med Helle Løvenskiold, og jeg har brukt 60 graders linjalen. Blir fint, men mye småtterier og sømmer som skal passe sammen.





Jeg ville aldri valgt disse fargene til meg selv, men en ekte hytte i rødt, grønt og beige må ha et sånt teppe.



På møtet i januar (?) registrerte vi antall "ufoer" vi hadde, og denne var en av mine 5. Blir spennende å se om jeg klarer å få alle ferdig, slik at jeg får lodd til UFO-lotteriet.



Av de siste UFO'ene er det blant annet et par lukkekanter å sy og et enkelt sengeteppe som skal quiltes.




Ønsker alle en riktig god påske!

Most folks are about as happy as they make up their minds to be. ~Abraham Lincoln~

- Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

  1. Teppet ditt ble kjempefint, og jeg gleder meg til å få se det ferdig, med quilting og det hele! Det går jo an å levere det til Merete eller Anne... God Påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er absolutt mulig det ja, men synes det blir litt for dyrt :( Sees på neste møte, skal ta den med da :)

      Slett
  2. Kjempefint hytteteppe! om det ikke blir ferdig til denne påska, så kommer det flere påsker!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Denne skal på hytta til foreldrene mine, og de bor i Nord-Norge. Skal reise opp i påska, derfor den burde blitt ferdig nå :)

      Slett
  3. Kjempefint teppe, fargene er veldig fine samme!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ikke helt mine farger, men ble ikke så verst. Var heldig skeptisk hele veien, helt til siste ramme ble satt på :)

      Slett
  4. Flott quilt, Agnethe,perfekt til sofaen og hytte! God Påske :-)

    SvarSlett